Listing 1 - 10 of 64 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Sinds de Middeleeuwen heeft de universiteit vele veranderingen succesvol doorstaan. Maar het hele landschap van het hoger onderwijs is de afgelopen decennia zo snel en ingrijpend in beweging gekomen – onder andere met de opkomst van online learning, MOOC’s en rankings – dat de uitgangspunten van de universiteit nu opnieuw doordacht moeten worden.
Als rector magnificus van de Universiteit Utrecht heeft Bert van der Zwaan met tal van collega’s in Azië, Europa en Noord-Amerika gesproken over de ontwikkelingen binnen de stelsels van hoger onderwijs in hun land. Op basis van die gesprekken exploreert hij de toekomst van het hoger onderwijs, met als kernvraag: haalt de universiteit 2040?
781 Universitair onderwijs --- Science policy --- Higher education --- PXL-Central Office 2018 --- hoger onderwijs --- onderwijsvisie --- 378.429 --- 378.429 Theologische faculteiten: geschiedenis van --- Theologische faculteiten: geschiedenis van --- Higher education and state --- Higher education and state. --- European Union countries. --- Education, Higher --- State and higher education --- Education and state --- Government policy --- Law and legislation --- wetenschap, universiteit, onderwijs --- science, university, education
Choose an application
Leerlingen, ouders, leerkrachten, het schoolbestuur, de participatieraad, de collega-directeurs in de scholengemeenschap, de inspectie … Als directeur ben je het aanspreekpunt en de informatiebron voor veel partijen, ook als er moeilijke knopen moeten doorgehakt worden. Iedereen altijd z’n zin geven is onmogelijk, maar je kunt wel controleren hoe je beslissingen doorpraat en erover communiceert. Een directeur die erin slaagt een boodschap open en duidelijk over te brengen, oogst niet altijd instemming, maar wel begrip en respect.Hoe je een gerespecteerd schoolhoofd wordt, legt de auteur uit in De duidelijke directeur. Aan de hand van casussen, stappenplannen, checklists en voorbeelden uit het secundair en basisonderwijs, toont de auteur hoe je op een constructieve manier omgaat met uiteenlopende situaties. Of het nu gaat om het wegsturen van een leerling, het evalueren van een leerkracht of het verantwoorden van een budgettaire maatregel, altijd is er een manier om positief uit het gesprek te komen.In dit boek besteedt de auteur ook aandacht aan de samenwerking binnen het schooldirectieteam, een brandend actueel thema. Schaalvergroting (of schoolvergroting), bijna elke directeur krijgt hiermee te maken. Veel directeurs communiceerden voordien als leerkracht met collega’s, leerlingen, ouders … Directeurs moeten nu ook specifiek gaan communiceren in een team, om samen positieve resultaten voor de school en/of de scholengroep te behalen. Dit boek maakt duidelijk hoe een directeur door zijn communicatie een duidelijke directeur kan worden.
Secondary education --- School management --- Primary education --- 458.1 --- Gesprekken --- Leiderschap --- Coach --- Vergaderingen --- Organisatie - Management --- Schoolbeleid --- Coaching --- Communicatie --- #PBIB:+110.10 --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- 741 Schoolorganisatie --- communicatie --- onderwijs --- directie
Choose an application
Competent afstuderen en stagelopen biedt je een tienstappenplan voor het professioneel uitvoeren van je afstudeer- of stageproject. Vanaf de eerste stap werk je toe naar oplossingen en aanbevelingen die daadwerkelijk kunnen worden ingevoerd, waardoor je tot resultaten komt die vakinhoudelijk hoogwaardig en praktisch relevant zijn. Waarom kiezen voor Competent afstuderen en stagelopen? *leert je in tien stappen een professioneel stage- of afstudeerproject uit te voeren; *houdt rekening met de specifieke vragen en omstandigheden waar je tijdens je stage of afstuderen tegen aanloopt. *handige ondersteunende website met extra studie- en oefenmateriaal. Het tienstappenplan (TSP) dat de kern van dit boek vormt, bestaat uit drie fases. De eerste fase is de Oriëntatiefase, waarin je een project werft en tot een opdracht uitwerkt die past bij je opleiding en relevant is voor de organisatie. Hierop volgt de Onderzoeksfase waarin je ontwerpgericht onderzoek uitvoert dat uitmondt in oplossingsrichtingen. De laatste fase is de Invoeringsfase. In deze fase werk je toe naar de implementatie van de voorkeursoplossing en aanbevelingen. In Competent afstuderen en stagelopen komen alle competenties aan bod die je nodig hebt om tot een goed stage- of afstudeerproduct te komen. Het boek helpt je om een hoge afstudeerkwaliteit te realiseren en om zelfstandig en professioneel te werken. Als je het maximale uit je stage of afstudeerproject wilt halen, kun je niet om dit boek heen! Deze vijfde, herziene druk is op verschillende punten verbeterd. De toepassing van het boek is verbreed, door de toevoeging van een groot aantal praktijkvoorbeelden uit allerlei vakgebieden. In deze editie is de oorzaak-gevolg-analyse (OGA) geïntroduceerd als voorkeursaanpak bij het ordenen van verzamelde inzichten en resultaten van de Oriëntatiefase (Stap 4 TSP). Het opstellen van het plan van aanpak (Stap 6 TSP) is verdiept en het boek adviseert je over het opzetten en uitvoeren van een literatuurstudie (Stap 7 TSP). Verder is de ontwerpgerichte benadering uitgewerkt als favoriete aanpak om te komen tot implementeerbare aanbevelingen (Stap 7 en 8 TSP). Het boek is ook verkrijgbaar als e-book. Online ondersteuning Op de ondersteunende website vind je checklists voor kwaliteitstoetsing van tussenresultaten (logboek) en elf zelftrainingsmodules voor onderzoekvaardigheden.
Higher education --- stages --- studeren --- studiebegeleiding --- stagebegeleiding --- Afstuderen. --- Studieresultaat --- Hoger onderwijs --- Studiemethode --- Stage --- Stagebegeleiding --- Studiebegeleiding
Choose an application
This edited collection explores critical literacy theory and provides practical guidance to how it can be taught and applied in libraries. Critical literacy asks fundamental questions about our understanding of knowledge. Unlike more conventional approaches to literacy and resource evaluation, with critical literacy there is no single 'correct' way to read and respond to a text or resource. A commitment to equity and social justice sets critical literacy apart from many other types of literacy and links it to wider societal debates, such as internationalization, community cohesion and responses to disability. The book provides a foundation of critical literacy theory, as applied to libraries; combines theory and practice to explore critical literacy in relation to different user groups, and offers practical ways to introduce critical literacy approaches in libraries.
Study methods --- Documentation and information --- Information literacy --- Critical thinking --- Critical pedagogy. --- Libraries and education. --- Culture de l'information --- Pensée critique --- Pédagogie critique --- Bibliothèques et éducation --- Study and teaching. --- Etude et enseignement --- Pensée critique --- Pédagogie critique --- Bibliothèques et éducation --- Public services (Libraries) --- Library Services --- Information Literacy --- Education --- methods --- Literacy --- Libraries. --- Documentation --- Public institutions --- Librarians --- Libraries --- Libraries and readers --- Library public services --- Library services to users --- Library users --- Public libraries --- Library science --- Illiteracy --- General education --- Critical humanism in education --- Radical pedagogy --- Critical theory --- Popular education --- Transformative learning --- Public services --- Services to users --- Services for --- Education - methods
Choose an application
Jane Secker and Chris Morrison have completely revised and updated this highly successful text to take into account recent developments in the field and changes to the law in the UK and elsewhere in the world. Through its practically based overview of current and emerging copyright issues facing those working in e-learning, this book will help equip professionals with the tools, skills and understanding they need to work confidently and effectively in the virtual learning environment with the knowledge that they are doing so legally. New and developing services, software and other technologies are being adapted for online learning environments to engage students and academic staff. These technologies present increasing challenges to IPR and legal issues and this book will help librarians and educators to meet them.
Copyright --- Internet in education --- Computer-assisted instruction --- Copyright and distance education --- Distance education and copyright --- Distance education --- CAI (Computer-assisted instruction) --- Computer-aided instruction --- Computer-assisted learning --- Computer based instruction --- Computer-enhanced learning --- Electronic data processing in programmed instruction --- ILSs (Integrated learning systems) --- Integrated learning systems --- Microcomputer-aided instruction --- Microcomputer-assisted instruction --- Microcomputer-assisted learning --- Microcomputer-based instruction --- Teaching --- Education --- Educational technology --- Programmed instruction --- Telematics --- Internet (Computer network) in education --- Literary property --- Property, Literary --- Intangible property --- Intellectual property --- Anti-copyright movement --- Authors and publishers --- Book registration, National --- Patent laws and legislation --- Electronic information resources --- Law and legislation --- Data processing --- Library management --- Information user --- Industrial and intellectual property
Choose an application
In Stapstenen stap voor stap naar economisch inzicht doorlopen de leerlingen de opeenvolgende levensfasen van twee opgroeiende spilpersonages, en komen zo in aanraking met verschillende financieel-economische aspecten van de samenleving. Er wordt telkens vertrokken van de praktische zaken waarmee we allemaal vroeg of laat in aanraking komen, zoals een spaarrekening openen, werk zoeken, een huis huren, een belastingsbrief invullen  Vervolgens wordt er gekeken naar de achterliggende structuren, zoals het bankwezen, de sociale zekerheid enzovoort. Op het einde van elk onderdeel is er de mogelijkheid om de leerlingen de leerstof op een projectmatige manier te laten verwerken/uitdiepen.
Economie --- Technisch onderwijs. --- Didactics of secundary education --- leningen --- ondernemen --- belastingen (economie) --- beleggen --- Didactics of economy --- verzekeringen --- economie --- ERFENISSEN -- 002 --- PXL-Education 2016 --- handboeken secundair onderwijs --- 485.8 --- 340.9 --- Economie - Recht --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Universities are under pressure. All over the world, their resource environment is evolving, demands for accountability have increased, and competition has become more intense. At the same time, emerging countries have become more important in the global system, demographic shifts are changing educational needs, and new technologies threaten, or promise, to disrupt higher education. This volume includes cutting-edge research on the causes and consequences of such pressures on universities as organizations, particularly in the U.S. and Europe. It provides an empirical overview of pressures on universities in the Western world, and insight into what globalization means for universities and also looks at specific changes in the university environment and how organizations have responded. The volume examines changes internal to the university that have followed these pressures, from the evolving role of unions to new pathways followed by students and finally, asks about the future of the university as a public good in light of a transformation of student roles and university identities.
Education, Higher --- Universities and colleges --- Aims and objectives. --- Administration. --- Educational administration --- University autonomy --- College administrators --- Higher education --- Organization theory --- Business & Economics --- Organizational theory & behaviour. --- Organizational Behavior. --- Business, Management and Economics
Choose an application
"In a significant and unique contribution to our understanding of reading and literacy development, Margaret Mackey draws together memory, textual criticism, social analysis, and reading theory in an extraordinary act of self-study. One Child Reading reflects a remarkable academic undertaking. Seeking a deeper sense of what happens when we read, Mackey revisited the texts she read, viewed, listened to, and played as she became literate in the 1950s and 1960s in St. John's, Newfoundland. This tremendous sweep of reading included school texts, knitting patterns, and games, as well as hundreds of books. The result is not a memoir but rather a deftly theorized exploration of how a reader is constructed. This is an essential book for librarians, classroom teachers, those involved in literacy development, and all serious readers."--
Mackey, Margaret --- Reading. --- Literacy. --- Lecture. --- Alphabétisation. --- Illiteracy --- Education --- General education --- Reading --- Language arts --- Elocution --- Study and teaching --- Mackey, Margaret, --- Books and reading. --- Childhood and youth. --- Livres et lecture. --- Enfance et jeunesse. --- Literacy/Reading.
Choose an application
Quickly following what many expected to be a wholesale revolution in library practices, institutional repositories encountered unforeseen problems and a surprising lack of impact. Clunky or cumbersome interfaces, lack of perceived value and use by scholars, fear of copyright infringement, and the like tended to dampen excitement and adoption.This collection of essays, arranged in five thematic sections, is intended to take the pulse of institutional repositories-to see how they have matured and what can be expected from them, as well as introduce what may be the future role of the institutional repository.
Choose an application
Werkwijzers zijn vaardigheidsfiches bestemd voor de leerlingen. Het zijn tips om planmatig de vaardigheden aan te pakken. Er zijn werkwijzers voor elke funderende optie: functionele taalvaardigheid (tekstgeletterdheid), functionele rekenvaardigheid (kwantitatieve geletterdheid), organisatiebekwaamheid, tijd- en ruimtebewustzijn, informatieverwerving en -verwerking en maatschappelijk bewustzijn. De werkwijzers worden in boekvorm aangeboden maar zijn zo stevig dat ze ook los gebruikt kunnen worden.
PAV. --- Didactics of social education --- PAV (project algemene vakken) --- SO (secundair onderwijs) --- Project algemene vakken --- 486.8 --- Project algemene vakken ; secundair onderwijs --- 485.6 --- project algemene vakken --- PAV --- leerboeken --- secundair onderwijs --- #SBIB:37H0 --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- Pedagogie --- Schoolbooks - Didactic material --- beroepsonderwijs --- PXL-Education 2016 --- Didactics of the technical, artistic and vocational education --- Secundair onderwijs --- Didactiek --- Beroepssecundair onderwijs --- #BSCH: vak: PAV - project algemeen vakken
Listing 1 - 10 of 64 | << page >> |
Sort by
|